Kommunikációs rendszerekben gondolkodunk

AMIKOR A KÉNYSZER NAGY ÚR: HOME OFFICE PILLANATOK ALATT? - egy vis maior Alcatel-Lucent megoldás

2020. március 9.
„Maradj otthon „home office”-ban!” – ez a mondat lehet az elkövetkező napok és hetek legtöbbet kimondott utasítása az alkalmazottak felé a koronavírus járvány miatt. A „home office” számos iparágban kézenfekvő megoldás lehet, de ehhez az otthoni munkahelynek sok esetben tökéletesen kell megteremteni a „benti” munkahely illúzióját, lehetőségeit és protokolljait. Egy kézenfekvő, gyors és pofonegyszerű megoldást mutatunk, amely sokak irodai asztalán ott lapult eddig is titokban.

Az általunk ismert „munka világának” egyik pillanatról a másikra kell alternatív megoldásokat találnia és felmutatnia az egyre inkább globálissá váló vészre, a koronavírus járványra. Karanténokról, leállt iparágakról, gyárakról, tömegével visszamondott utakról szóló hírek olvasása közben mindenki azon gondolkozik, hogyan lehetne folytatni egyes munkákat, ha leáll a közlekedés és huzamosabb ideig otthon kell maradni?

A mi kis mobil világunk
Telekommunikációs technológiáink és kultúránk ez elmúlt évtizedekben egyértelműen a mozgékonyság irányába mutat, egyre inkább felszámolva a helyhez kötött érintkezést. A mobilitás elsőszámú prioritássá vált, a bárhol, bármikor elérhető munkatárs pedig alapkövetelménnyé. Céges okostelefonunkat, laptopunkat mindenhová magunkkal visszük, és úgy gondoljuk, automatikusan „home office”-ba tudunk lépni. Ez sok esetben így is van, mert a cégek nagy része békeidőben többnyire kis számú munkatársat felszerel a „home office” technológiai lehetőségekkel. De arra csak kevesen vannak berendezkedve, ha egyszerre nagyon sok, a munkáját szinte kizárólag az irodában töltő kollégát is haza kell küldeni.

Asztali telefon: sokkal többet tud, mint gondolnánk
A híreket olvasva teljesen valós helyzet lehet, ha mondjuk hirtelen egy 200 fős irodai cég dolgozóinak otthon kell maradnia és nincs professzionális felhő alapú telekommunikációs platform (például az Alcatel-Lucent Rainbow) a kliensekre telepítve. Nem kell sok idő, hogy rádöbbenjenek az alkalmazottak, nem tudják mindenkinek a telefonszámát, Facebookon, messengeren, egyéb social média oldalon nem ismerős minden munkatárs. A Call Center funkciók pedig értelemszerűen nem működnek a céges, de amúgy civil szolgáltatásokat nyújtó mobilon. Az ismert számok/mellékek jó része az üres irodában csörög, mert a kollégának nem volt – mert nem kellett a munkájához – céges mobilja, a privát telefonszáma pedig nem ismert.
Amikor ilyen baj van, szempillantás alatt szembesülnek az irodai dolgozók azzal, hogy az élőszavas telekommunikáció és ügyintézés szinte nélkülözhetetlen, és a jól beprogramozott irodai asztali telefon sokkal több funkciót töltött be eddig munkájukban, mint azt eddig bárki is gondolta. De jó is lett volna, ha csak ki kellett volna húzni a telefont a falból, hazavinni, otthon bedugni és máris minden úgy működik, mintha benn ülnénk az asztalnál. Nos, az Alcatel-Lucentnél ez egyáltalán nem lehetetlen, sőt, pontosan így működik!

Tesztalanyunk a karanténban: az Alcatel-Lucent 8058s Business IP telefon

8058s

Kanyarodjunk vissza alapesetünkhöz. A 200 főt dolgoztató call centerben elrendelik az iroda kiürítését, a dolgozókat home office karanténba küldik, aki már otthon volt, nem szabad bejönnie. Kiadják az utasítást: ki kell húzni az asztali telefonkészülékeket és a csatlakoztató kábeleiket a falból. Esetünkben a cégnél rendszeresített Alcatel-Lucent 8058s IP telefont (amely költségtakarékosan egy Planet PoE-152-es PoE injectorral tápláljuk, így kihúzatjuk a PoE adaptert és a tápját is. Aki találékony, szét se szedi az összes komponenst, csak a kihúzza az összekábelezett telefon+PoE csomagot.)

Összeállt a túlélőkészletünk:
1 db Alcatel-Lucent 8058s Business IP telefon
1db kisebb-hosszabb UTP LAN kábel (amelyet be fogunk dugni otthon a wifi routerünkben)

PoE táp esetén plusz:
1db kisebb UTP kábel (amely összeközi a PoE adapter kimenetét az 5058s LAN bemenetével)
1db PoE-152 injector (amelynek egy kis tápadaptere van)

Hazavisszük a telefont (a már az otthon lévő kollégáknak futárral kiküldi a cég), előszedjük a wifi routerünket, keresünk rajta egy UTP LAN csatlakozó helyet, bepattintjuk a kisebb-hosszabb UTP kábelt. (PoE esetén bedugjuk a PoE kütyüt a 220V-ba és csatlakoztatjuk a megfelelő helyen a kábeleket). A telefon rövid időn belül bebootol, csatlakozik az internetre, és lám, a telefon LCD-jén megjelennek megszokott beállításaink. Minden ugyanúgy működik, mint az irodában! Nem kell informatikusokra, szakértőkre várni, nem kell szoftvereket telepítgetni. Mehet a munka, várhatjuk az ügyfél és munkatársak hívását!

A titok: IPsec VPN kompatibilitás
2017-ben adtunk róla hírt, hogy az OXO Connect az új Alcatel-Lucent készülékekkel támogatja a távmunkát a beépített IPsec VPN képességgel. Az IPsec egy biztonsági szabvány, melyben az autentikált és titkosított IP csomagok forgalmazása a cél. Az újabb Alcatel-Lucent telefonokba, így többek közt az Alcatel-Lucent 5058s Business IP telefonba is eleve be van építve egy IPsec VPN kliens program, amelyet VPN szerverrel lehet menedzselni. Amennyiben ezt a lehetőséget a cégek eleve kihasználták és aktiválták, az egyes telefonok innentől képesek a távmunkára, azaz a home officera, a fent leírt módon, azonnal.

Az Alcatel-Lucent persze nem csak ezt az egyszerű módot kínálja a távmunka azonnali biztosítására, hiszen a felhő alapú Rainbow platform ennél is sokkal könnyebb megoldást ad az okostelefon applikációval és a PC futtatható klines programmal. Az imént mutatott megoldás azonban átmenetileg tökéletes lehet az első napok, hetek túlélésére. Egy bezárt cégnél ugyanis mindig jobb egy jórészt home officeban, távmunkában működő.

Az Alcatel-Lucent IPsec VPN technológiával és további információkkal kapcsolatban keressék bátran Alcatel specialistáinkat:

Mészáros Tamás
műszaki fejlesztési vezető
meszaros.tamas@young.hu
+36 (30) 819 2772

Pálinkás Péter
értékesítési vezető
palinkas.peter@young.hu
+36 (1) 452 2726

További híreink

Bemutatkozik az UNV PRIME II sorozat
2020. március 8.
Az UNV újragondolta PRIME sorozatát, melyet további négy alsorozatra bontott. Most a Prime II-be tekintünk be, melynek legfőbb tulajdonsága a LightHunter technológia támogatása. A LightHunter technológia és a 4MP-es felbontás kombinációjával ezek a kamerák jobb képminőséget érhetnek el gyenge ...
PATTON webinar a Young-nál!
2020. február 25.
A Young B.T.S. Kft.-vel együttműködve a Patton Electronics Company bemutatja a Patton eSBC (Enterprise Session Border Controller) portfólióját a magyar közönség számára egy webinar keretében.
Utolsó emlékeztetés! Panasonic Technikai Támogatás 2020-ra is!
2020. február 25.
Napokon belül lejárnak a tavalyi Panasonic Technikai Támogató csomagok. Most könnyedén megújíthatja vagy megrendelheti kiemelt szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatásainkat.
TörlésKijelöltek összehasonlítása