Kommunikációs rendszerekben gondolkodunk

E-sport térnyerés ALE hálózattal- OmniSwitch család a szakadatlan játékhoz

2020. november 3.
Az e-sport élvezeti értéke és a sportolók eredményessége rendkívüli módon függ a játékhoz alkalmazott high-tech hálózati technológiáktól. A rendkívül alacsony késleltetés alapvetés, és ehhez abszolút profi, nagy teljesítményű, megbízható switchekre is szükség van. Pont olyanokra, mint az Alcatel-Lucent Enterprise OmniSwitch 6860 vagy az OmniSwitch 6900 család tagjai.


Az elmúlt évek az e-sport növekvő sikeréről szóltak. Bár még a sport korai szakaszában járunk, várhatóan drámai módon fog növekedni iránta az érdeklődés, mivel az elmúlt hónapokban nem várt „segítője” is akadt, még pedig globális Covid-19 járvány.
Míg a hagyományos közönségsportokat átértékelték a Covid-19 elővigyázatossága érdekében, a „karantén kompatibilis” e-sportok egyfajta árapály hullámot indítottak el, hogy hamarosan közönségsportként alkalmazzák őket a keletkezett vákuum kitöltésére.

Mennyire népszerű az e-sport?

Az e-sportot legnagyobb számban Kínában, Észak-Amerikában, Indiában és Amerika többi területén űzik. Kínában ún. e-sport arénákat is építenek. Az Egyesült Államokban 175 főiskola és egyetem kínál hivatalosan egyetemi e-sport programokat. Ezek az iskolák teljes vagy részleges sportösztöndíjat is kínálnak, erre több mint 16 millió dollár áll rendelkezésre ösztöndíjként. A középiskolák sem maradnak ki az e-sport feljesztésekből. A The High School Esports League szerint 2100 partneriskolájuk van az Egyesült Államokban és Kanadában. Az észak-amerikai Scholastic Esports Szövetség 1000 klub fölé nőtt.
Magyarországon az elmúlt 3 évben indult be az e-sport forradalom. A HUNESZ révén külön sportszövetsége is van, amely kiemelt állami támogatást is élvez a nem olimpiai sportágak között. Létezik már itthon is e-sport specifikus középiskola Budapesten, Kelenföldön a SAS (Sportolók Alternatív Sikereiért) Budapest Akadémia.

Mi kell igazán az e-sporthoz?

A nyilvánvalóan „gamer” szintű számítástechnikai eszközökön kívül ahhoz, hogy az e-sport „rendesen” működjön, a versenyzőknek és csapatoknak egy dologra van igazán szükségük: alacsony késleltetési idejű kapcsolatra a megfelelő játékhoz.

Ideális esetben 100 ms vagy kevesebb késleltetési időkről beszélünk. És ahol súlyos dollármilliók is nyerhetők akár, ott milliszekundumok jelenthetik a különbséget főnyeremény vagy hatalmas anyagi bukás között. A hosszabb késések miatt a képek, képrészletek tűnhetnek el, vagy nem jelenhetnek meg időben, és az e-sportolók olyan mozdulatokat is elvégezhetnek emiatt, amely egyértelmű különbséget jelenthet a „Winner” és a „Loser” között.

Milyen megoldást kínál az Alcatel-Lucent Enterprise (ALE)?

Az ALE megbízható, hibatűrő alacsony késleltetésű switchekkel rendelkezik, amelyek biztosítják, hogy a játékosok a legjobbak lehessenek. Elsősorban az OmniSwitch 6860 és az az OmniSwitch 6900 switch család az, amelyet speciálisan erre a területre ajánl a gyártó.

Az Alcatel-Lucent OmniSwitch 6860 egy fejlett, stackelhető gigabites és multigigabites Ethernet switch család.

 

Nagy teljesítményt, méretezhetőséget, rugalmasságot és biztonságot kínál. Nagy sebességű, rugalmas uplinkkel, 200G-s stackelhetőséggel, az iparágban vezető 95 W-os PoE-vel és nagy sűrűségű, 10 GB-os, több gigabites portokkal rendelkeznek az eszközök, amelyek készen állnak a Wi-Fi 6-ra is.

Az Alcatel-Lucent OmniSwitch 6900 család stackelhető LAN és adatközpont switch család.

A széria tagjai kompakt, nagy sűrűségű 10 Gb Ethernet (GigE), 25 GigE, 40 GigE és 100 GigE platformok. A nagy teljesítmény és a rendkívül alacsony késleltetés mellett virtuális kiterjeszthető LAN (VXLAN), OpenFlow, Shortest Path Bridging (SPB) és adatközpont áthidaló (DCB) képességeket, QoS, Layer-2 és Layer-3 kapcsolást is kínálnak. Virtualizált vagy fizikai hálózatokban és konvergált adatközpontokban a legigényesebb szoftver által definiált műveletekhez tervezték.

Mindegy, hogy a sport mely oldalán ülünk, akár résztvevőként, akár nézőként veszünk részt egy e-sport versenyen, létfontosságú a hálózati infrastruktúra magas szintű támogatása.
A Young B.T.S. kft, mint az Alcatel-Lucent Enterprise hazai disztribútorának kínálatában minden olyan hálózati eszköz megtalálható, amelyek a professzionális e-sportot hálózati kiszolgálásához is elengedhetetlenek.

További információkért keressék ALE specialistáinkat:

Mészáros Tamás
műszaki fejlesztési vezető
meszaros.tamas@young.hu
+36 (1) 452 2772

Pálinkás Péter
kereskedelmi vezető
palinkas.peter@young.hu
+36 (1) 452 2726

További híreink

Panasonic Technológiai tréningek novembertől a Talex S.A.-tól
2020. november 3.
A Panasonic új kereskedelmi partnere a Talex S.A. novembertől technológiai képzések sorozatát indítja, melyekre most a Young-on keresztül is lehet jelentkezni.
Távozik a 2N BRI Enterprise!
2020. november 2.
A 2N a megváltozott piaci igények miatt már egyre inkább a VoIP technológiát preferálja. Az ISDN BRI technológiát használó 2N BRI Enterprise átjáróktól szép lassan elköszön a gyártó.
A szabad tárgyaló keresgélésnek vége! - Itt a 2N Meeting Room alkalmazás
2020. október 14.
A 2N Indoor Touch 2.0 beltéri egységek páratlan lehetőségei egy új funkcióval bővültek. A 2N Meeting Room applikáció letöltésével tárgyalóterem foglaltságjelzővé válik az eszköz, így az ügyfeleknek már nem kell bonyolult módon kideríteniük, melyik tárgyalóterem szabad vagy foglalt jelenleg a ...
TörlésKijelöltek összehasonlítása