Kommunikációs rendszerekben gondolkodunk

Panasonic online tájékoztatók: mit hoz a jövő?

2021. január 13.
December végén számoltunk be a Panasonic bejelentéséről: a gyártó 2029-ig befejezi telekommunikációs iparágának működtetését. A hír kapcsán rengeteg megkeresését kaptunk, és még az ünnepek előtt illetve január elejére megszerveztünk egy-egy online tájékoztatót a témában. A felmerült kérdésekről számolunk be most egy kicsit.

Ahogy azt korábban is elmondtuk, három fontos mérföldkövet határozott meg a Panasonic az elkövetkező 9 évre, amely az alábbi módon érinti a Young B.T.S. Kft. partnereit és vásárlóit is:

  • 2022. március 31-ig: tudunk rendelést felvenni új termékekre. Ez a dátum egységesen minden földrészre és országra vonatkozik. A logisztikai lánc 2022 év végéig üzemel. Termékgarancia az új eszközök értékesítése után továbbra is 2 évig él.
  • 2024. december 31-ig: kínálják az esetleges szoftverhibák javítását, gyári technikai támogatást.
  • 2029. december 31-ig: gondoskodnak a szervizalkatrész-ellátásról.


Mi lesz a meglévő rendszerekkel?

Értelemszerűen viszonteladó partnereink leginkább arra voltak kíváncsiak, hogy a már működő rendszerek előtt milyen jövő áll.
6 eszközkategória (KX-NS/NSX PBX, KX-TDE/NCP PBX, KX-TDA PBX, KX-TD PBX, KX-HTS32 PBX, KX-TES824 (TEM824) PBX) esetén mutattunk rá, hogy milyen lehetőségek kínálkoznak. Anélkül, hogy részletesen belemennénk az egyes termékekbe, az alábbi megoldási lehetőségek kínálkoznak:

  • tartalék IPPT, SIP (HDV, TGP) vagy DPT képzése
  • Legacy Gateway migráció elvégzése
  • újabb eszközre váltás: KX-NS/NSX PBX-re váltás, csere KX-HTS32 illetve KX-NS500-as PBX-re
  • tartalék aktiváló kulcs beszerzés
  • IP mellékek kihasználásának vizsgálat -> ez alapján döntés
  • mellékállomási kapacitás igény felmérés -> ez alapján döntés

Az itt felsorolt lehetőségek mind abból indulnak ki, hogy a Panasonic márka jól ismert, megbízható, bevált márka, amellyel nem csak dolgozni szeretnek partnereink, de a felhasználók is szeretik, értik, megszokták működését. Ezek a rendszerek rendszerint hibátlanul vagy nagyon alacsony szervizelési igénnyel működtek/működnek hosszú éveken keresztül. Nem szívesen váltanának sem a vevők, sem a telepítők Panasonicról. Jó hír, hogy a fenti lehetőségek figyelembevételével, okos, idejében meghozott döntésekkel, beruházásokkal a meglévő rendszereket az elkövetkező években még bármilyen nehézség nélkül olyan állapotra lehet fejleszteni, hogy azokkal 2029 után is akár hosszú évekig megbízható telefonálást biztosítsunk.

Mi lesz az élő ajánlatokkal és a potenciális vevőkkel?

A most érdeklődőknek az elkövetkező egy évben lesz utoljára arra lehetőségük, hogy a Panasonic minőségi, japán megoldását válasszák. Ez az időszak kiemelt jelentőségű az eladói oldalon is, hiszen a potenciális Panasonic vevőket az értékesítőknek szintén ebben az időszakban kell hatékonyan megszólítani. Fontos megérteni és megértetni: a Panasonic telekommunikációs termékei kiváló ár/érték aranyúak. A gyártó a döntést nem azért hozta meg, mert netán ezek a termékek megbízhatatlanok, silány minőségűek lennének. Éppen ellenkezőleg: a hátralévő időben értékesített termékek ugyanazt a professzionális szolgáltatást, megoldást nyújtják, mint a korábbiak. Természetesen számolni kell azzal, ha a legőszintébb, legrészletesebb tájékoztatás ellenére egyes vevők más márkát akarnak majd választani. Cégünk azt ajánlja viszonteladóinak, hogy bizonytalan ügyfeleiknek minden további nélkül adjanak alternatív ajánlatot, függetlenül attól, hogy a PBX beszerzése akut feladat-e vagy a beruházás megvalósulásának várható időpontja 2022. márciusa után várható. Az alternatív megoldások megtalálásában és ajánlatok kidolgozásában továbbra is számíthatnak a Young B.T.S. Kft. segítségére.

Kétségek vs. félelmek eloszlatása: milyen válaszokat adjunk új Panasonic PBX vásárlása esetén?

Ügyfeleink joggal érdeklődnek és várnak választ kérdéseikre az elkövetkező 1 évben. Íme a legfontosabb kérdések és válaszok:

  • Mi lesz az alkatrész ellátással a garanciális időszakban?
    A garanciális problémák kezelése nem változik. Amire most vagy a későbbiekben garancia van, az a garancia leteltéig meg fogja kapni a megfelelő ellátást.
  • Mi lesz az alkatrészellátással a garanciális időszak után?
    2029. december 31-ig biztosított mind az alkatrész, mind a CPU vagy alaplapok ellátása a „Service Manual”-ok alapján.
  • Ki fog hozzá érteni 2029 után?
    Jelenleg több 100 Panasonic alközpontokkal foglalkozó szakember, vállalkozás van Magyarországon, akiknek tudása több tíz évnyi tapasztalat. Ez óriási műszaki, szellemi tőke, amely nem vész el egyik napról a másikra. Végső megoldásként a Young B.T.S Kft-hez is fordulhatnak, ha a jelenlegi karbantartójuk már nem akar Panasonic eszközökkel foglalkozni a jövőben.
  • Milyen veszélyei vannak annak, hogy az alközpontot már nem fejleszti a gyártó?
    Minimális. A jelenleg futó Panasonic PBX alközpontok a legtöbb ügyféligényt már most is támogatják. Az extra tudást igénylő ügyféligényeket külső szoftveres megoldásokkal elégítjük ki (PanaPro, Jusan, UC Pro, Ferrari, Mobisma, cHAR, stb), ezeket szoftvereket a saját fejlesztő cégeik továbbra is fejlesztik.
  • Ha a tartalék anyagképzés még sem lenne elég, akkor várhatóan milyen lehetőségek lesznek?
    Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Panasonic PBX-ek a legelterjedtebbek közt vannak mind Magyarországon, mint a régióban. Panasonic alközpontot birtokolni és működtetni nem ritkaság. Éppen ezért jelenleg is stabil, nagy létszámú vállalkozás foglalkozik úgynevezett „second hand” értékesítéssel. Mivel a Panasonic alközpontok az egyik legnagyobb példányszámban eladott megoldások, így várhatóan a használt piacon még 1-2 évtizedig elérhetők lesznek az eszközök és alkatrészeik is. Ahogy most is lehet kapni használt berendezéseket, kiegészítőket akár 15-25 éve nem gyártott alközpontokhoz.

Természetesen az előttünk álló hónapok, évek során biztosan fogunk találkozni olyan kérdésekkel, amelyet előre nem láthattunk, és amelyre jelenleg nem adtunk választ. Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy a Panasonic alközpontok piaci kivezetésének elkövetkező 9 éve továbbra is fokozott értékesítési lehetőséget kínál, mert sokkal több dolog szól a vásárlás mellett, mint ellene. Minden változásról, új lehetőségről természetesen tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket és viszonteladóinkat is.

A Panasonic telekommunikációs eszközök piaci forgalmazásának megszűnésével, tartalék anyagképzéssel, konkrét eszközökkel kapcsolatban továbbra is keressék bizalommal szakembereinket:

Pálinkás Péter
kereskedelmi vezető
palinkas.peter@young.hu
Tel.: +36 (1) 452 2726

Nagy Krisztián
termékfelelős/technikai támogató
nagy.krisztian@young.hu
Tel.: +36 (1) 452 2649

További híreink

Megváltozott jótállás: mire figyeljünk viszonteladóként?
2021. január 12.
Átalakultak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállási szabályok. Adunk pár jó tippet, mire figyeljenek oda viszonteladóink.
Megújult CANOVATE SohoLine rackszekrénycsalád!
2021. január 11.
A Canovate megszüntette korábbi SohoLine családját (WCS), és helyette a WC1S modellek lesznek elérhetők.
Panasonic bejelentés: 2029-ig megszűnik a teljes telekommunikációs üzletág
2020. december 14.
A Panasonic végleges stratégiai döntést hozott telekommunikációs üzletágáról (alközpont és SIP készülékek). Ennek értelmében 2022. december 31-ig világszerte valamennyi gyártói és kereskedelmi tevékenységét beszünteti, 2029. december 31-ig pedig a támogatást is.
TörlésKijelöltek összehasonlítása