Jótállási feltételek
TÁJÉKOZTATÓ A GARANCIÁLIS ÜGYINTÉZÉS FELTÉTELEIRŐL
Jótállás és szavatosság:
A jótállás és szavatosság időtartalma:
Jótállási idő:
• Végfelhasználó felé: Jótállási jegy vagy szerződés szerint
• Viszonteladó felé: +1 hónap (csak min. 12 hónapos végfelhasználói garancia esetén érvényes - Garanciatáblázat alapján)
Igény érvényesítéséhez szükséges dokumentumok:
2013. augusztus 1-től módosultak a Panasonic távközlési eszközeinek jótállási feltételei, amelyek röviden a következők:
- A fent említett időponttól a berendezésekre a jótállás csak és kizárólag számla ellenében érvényesíthető (lásd korábban kiadott jótállási jegyek 6. pontja).
- A korábban kiadott jótállási jegyek funkciójukat és érvényüket is elvesztették a fenti időponttól. Természetesen a vállalt jótállási feltételek nem változnak (első évben teljes körű, míg a második évben az alkatrészekre teljes körű jótállás vonatkozik, csak a munkadíjat kell fizetni. Kivételt képez ez alól a 2012. decembere után készült DECT készülékekre (2K.. vagy felette), mert azokra a két év jótállás teljes körű a jótállás teljes időtartama alatt).
- Az új szabályzás nem csak a 2013. augusztus 1-je után eladott készülékekre, hanem a teljes, még jótállási időszak alá eső termékekre is vonatkozik.
- A meghibásodott berendezés szervizben történő leadásakor igazolni kell a jótállás jogosságát a vásárlási számlával. Ennek hiányában kizárólag fizetős javításra áll módunkban átvenni a készüléket, még akkor is, ha a korábban kiadott jótállási jegy, vagy a készülék gyártási száma alapján egyébként valószínűsíthető, hogy a berendezés még a jótállási határidő hatálya alá esik. Természetesen van lehetőség a számla pótlására, e-mail-ben, FAX-on elküldve, vagy személyesen pótolva. Ezt a készülék szervizben történő leadásakor jelezni kell az átvevő kollégának. Ebben az esetben a készülék javítását a számla beérkezéséig nem kezdjük meg.
- Egy fizetős javításra átvett, és időközben megjavított készülék elszámolási státuszát utólag nem áll módunkban módosítani, még számla ellenében sem. Ilyen esetben, amennyiben a jótállási időszakban újra meghibásodna a készülék, akkor annak javítása már a jótállás keretein belül fog történni.
- Amennyiben bizonytalan a jótállás igazolása (pl. kérdéses a számla megléte) és a javítást fizetős feltétel mellett nem kéri a vevő, akkor a készüléket nem áll módunkban javításra átvenni és tárolni.
A jótállás illetve a szavatosság a kötelezett teljesítésével kezdődik, ami a gyakorlatban a 151/2003. kormányrendelet alapján a termék a vevő részére történő átadásával, vagy, ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A jótállási igény érvényesítésének helye:
A jótállás érvényesítésének átfutási ideje:
Csereeszköz biztosításának lehetősége:
Javító-karbantartó szolgáltatás esetén keletkező jótállás, szavatosság:
Mire nem vonatkozik a jótállás:
• A termékekhez tartozó elemek, akkumulátorok, izzók, festékszalagok, tintapatronok, tonerek.
• A gyártó által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások javítása, ill. az ezekből eredő szükségszerű alkatrészcserék.
• A használati utasításban foglaltak be nem tartásából vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
• ...és fontos tudni azt, hogy a forgalmazott termékek valamely elképzelt funkcióra való alkalmatlansága, ill. ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik sem a jótállási sem a szavatossági kötelezettségek körébe.
Garanciával kapcsolatos egyéb tudnivalók
• Azon termékek garanciális javítását vagy cseréjét, amire a Young B.T.S. Kft. vállal garanciát, azt kollégáink intézik. A hibás darabot szakszervizben bevizsgáltatjuk, majd szükség esetén elvégezzük/elvégeztetjük a javítási munkát.
• Amennyiben az eszközre/alkatrészre a gyártó, vagy az importőr vállal garanciát, akkor annak javítását a szakszerviz látja el. Ez esetben a gyorsabb ügyintézés érdekében a termék mellé adott gyártói garanciapapíron feltüntetett szervizzel vegye fel a kapcsolatot. Amennyiben közvetlen nálunk kívánja érvényesíteni igényét, úgy az átfutási idő megnövekszik, ugyanis a garanciális javításokat kizárólag a gyári garanciajegyen feltüntetett szakszervizek végzik.
A Young B.T.S. Kft. munkatársai minden esetben arra törekszenek, hogy a garanciális eszközök cseréjét, javítását szakszerűen, a legrövidebb idő alatt megoldják.
A hibásnak ítélt terméket eredeti számlával, vásárlást igazoló bizonylattal, tartozékaival együtt tudjuk csak bevizsgálásra átvenni.
A garanciális ügyintézéseknél minden esetben betartjuk a Fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezéseit.
Nem vállaljuk azonban az olyan eredetű, Önt ért károkat, melyeknek okai esetlegesen az Ön gépének hiányos biztonsági felszereléséből adódnak, nem a használati útmutatónak megfelelően vagy nem rendeltetésszerűen használták az eszközt.
Partnereink számára a Tájékoztató és garanciatáblázat letölthető.
Kérdéseivel, kérjük, forduljon bizalommal kollégánkhoz a +36 (1) 452-2682-es telefonszámon, vagy az szerviz@young.hu e-mail címen.